wtorek, 17 listopada 2009

Przymierze z Bogiem

Ostatnio na Szkole Wiary tematem było Przymierze człowieka z Bogiem. Gdy przygotowywałem się na nowo do tego tematu na Szkole, na nowo zobaczyłem jak dobry jest nasz Bóg. On zrobił wszystko, co mógł aby przywrócić każdemu człowiekowi miejsce relacji z Nim. On poswięcił Swego ukochanego Syna - Jezusa Chrystusa wydając Go na męczeńską śmierć, aby przez Jego przelaną, niewinną krew zawrzeć wieczne przymierze z tymi, którzy uwierzą i powrócą do Niego jako Boga Ojca.
Gdy zawierał przymierze z Noem, znakiem tego przymierza była tęcza w przyrodzie. Gdy zawierał przymierze z Abrahamem, znakiem tego przymierza było obrzezanie ciała. Gdy zawierał przymierze ze swoim ludem Izraela, znakiem tego przymierza była krew baranka.
Te wszystkie przymierza nie przyniosły ludzkości przemiany serc.
Przez przelaną krew Jezusa Chrystusa, Bóg zawarł nowe przymierze z człowiekiem - przymierze wieczne, oparte na lepszych obietnicach niż to stare. Wszystko to, co człowiek może zrobić, to przyjąć Jego dar łaski przez wiarę serca.
W tym nowym przymierzu, Bóg obiecał, że ze swojej strony nigdy go nie złamie - to znaczy nigdy się nie odwróci od człowieka.
Tych, którzy lekceważą w swoim życiu przelaną krew Jezusa Chrystusa czeka sąd i wieczne potępienie.
Tych, którzy uniżają się i przyjmują do swego serca dzieło Golgoty, czeka błogosławieństwo niebios i ziemi.
...
Czy trwasz w przymierzu z Nim?
Czy to kim dzisiaj jesteś i to co dzisiaj posiadasz jest do Jego dyspozycji?
Czy masz takie uległe serce przed Nim, które jest gotowe na wszelkie posłuszeństwo?
Jeśli tak - bądź błogosławiony przez Boga Wszechmogącego.
Jeśli nie - odnów swoje przymierze z Jezusem.

Modlitwa:
Panie, wyznaję, że nie trwałem (trwałam) w przymierzu z Tobą.
To ja łamałem (łamałam) przymierze z Tobą - proszę wybacz mi to.
Niech Twoja święta krew oczyści mnie od wszelkiej nieprawości.
Dzisiaj przychodzę na nowo do Ciebie - oddaję się Tobie całkowicie i poddaję się Twojej doskonałej woli dla mnie.
Duchu Święty, proszę, udziel mi swojej mocy, abym mógł (mogła) trwać w przymierzu z Tobą.
Proszę Cię o to w Imieniu Pana Jezusa Chrystusa.
Amen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz